Translate

вторник, 15 септември 2015 г.

15 септември


Исках  да споделя една неприятна случка, която преживях на  един 15 септември, когато отидох до гимназията  да проверя дали ще успея да присъствам на откриването на годината, но реших да я пропусна ... когато човек е тъжен и troubled има тенденцията да си спомня само такива "нерадостни и разочароващи моменти", които не че нямат своето място в разбирането на света, такъв какъвто е, но също така  изместват фокуса на друго място, не на грешното място, а просто на друго ...

Отиваме направо към основната идея на тази публикация --->  нека да поговорим за самото преподаване, което е изключително интересен процес за мен, "философията на преподаването"...
Започваме да поставяме въпроси, защото това е първата стъпка към критично мислене..

Какво работи и какво не?
Какво трябва да се промени и какво не в образователната система ?
Защо трябва да отделяме време на  система, която се оказва неспособна да ни подготви за живота, за професията?
коя умение е полезно за живота?
Коя информация е полезна ? Има ли съвсем "безполезна"информация?
Кой решава кое е задължително да бъде усвоено?
Какво означава слаб ученик? Защо някои учители не вярват във възможностите на децата, само защото те са от определен квартал и   т.н
Как може едно общество да допуска изпадането на деца от образователната система, което в повечето случаи ги  обрича да бъдат в дъното на социалната система.
Какво означава  отличен ученик?
Трябва ли да има оценки? Защо  въобще има оценки конкретно по предмети като  физическо възпитание, изобразително изкуство и музика ?
Не трябва ли да има повече практика? Кой е отговорен?
Защо няма обновена училищна база ? Кой е отговорен?
трябва ли да се използват всички сетива на детето или трябва да се фокусираме върху едно единствено, което е най-добре развито ?
Трябва ли всеки час да бъде прекаран в сградата на училището, особено що се отнася до природните предмети ?
Защо трябва да има скучни уроци?
Защо пък всички уроци трябва да бъдат превърнати в забавно представление ?
Можем ли да вярваме в достоверността на съдържанието на учебниците?
Съвременна ли е информацията в учебниците.


( в процес на допълване...) 



 без медия не може :
















да не забравим да поставим  въпроси и към идеите, които са представени като решение на проблемите за остарялата  система...

Няма коментари:

Публикуване на коментар