Исках да споделя една неприятна случка, която преживях на един 15 септември, когато отидох до гимназията да проверя дали ще успея да присъствам на откриването на годината, но реших да я пропусна ... когато човек е тъжен и troubled има тенденцията да си спомня само такива "нерадостни и разочароващи моменти", които не че нямат своето място в разбирането на света, такъв какъвто е, но също така изместват фокуса на друго място, не на грешното място, а просто на друго ...
Отиваме направо към основната идея на тази публикация ---> нека да поговорим за самото преподаване, което е изключително интересен процес за мен, "философията на преподаването"...
Започваме да поставяме въпроси, защото това е първата стъпка към критично мислене..
Започваме да поставяме въпроси, защото това е първата стъпка към критично мислене..
Какво работи и какво не?
Какво трябва да се промени и какво не в образователната система ?
Защо трябва да отделяме време на система, която се оказва неспособна да ни подготви за живота, за професията?
коя умение е полезно за живота?
Коя информация е полезна ? Има ли съвсем "безполезна"информация?
Кой решава кое е задължително да бъде усвоено?
Какво означава слаб ученик? Защо някои учители не вярват във възможностите на децата, само защото те са от определен квартал и т.н
Как може едно общество да допуска изпадането на деца от образователната система, което в повечето случаи ги обрича да бъдат в дъното на социалната система.
Какво означава отличен ученик?
Трябва ли да има оценки? Защо въобще има оценки конкретно по предмети като физическо възпитание, изобразително изкуство и музика ?
Не трябва ли да има повече практика? Кой е отговорен?
Защо няма обновена училищна база ? Кой е отговорен?
трябва ли да се използват всички сетива на детето или трябва да се фокусираме върху едно единствено, което е най-добре развито ?
Трябва ли всеки час да бъде прекаран в сградата на училището, особено що се отнася до природните предмети ?
Защо трябва да има скучни уроци?
Защо пък всички уроци трябва да бъдат превърнати в забавно представление ?
Можем ли да вярваме в достоверността на съдържанието на учебниците?
Съвременна ли е информацията в учебниците.
( в процес на допълване...)
коя умение е полезно за живота?
Коя информация е полезна ? Има ли съвсем "безполезна"информация?
Кой решава кое е задължително да бъде усвоено?
Какво означава слаб ученик? Защо някои учители не вярват във възможностите на децата, само защото те са от определен квартал и т.н
Как може едно общество да допуска изпадането на деца от образователната система, което в повечето случаи ги обрича да бъдат в дъното на социалната система.
Какво означава отличен ученик?
Трябва ли да има оценки? Защо въобще има оценки конкретно по предмети като физическо възпитание, изобразително изкуство и музика ?
Не трябва ли да има повече практика? Кой е отговорен?
Защо няма обновена училищна база ? Кой е отговорен?
трябва ли да се използват всички сетива на детето или трябва да се фокусираме върху едно единствено, което е най-добре развито ?
Трябва ли всеки час да бъде прекаран в сградата на училището, особено що се отнася до природните предмети ?
Защо трябва да има скучни уроци?
Защо пък всички уроци трябва да бъдат превърнати в забавно представление ?
Можем ли да вярваме в достоверността на съдържанието на учебниците?
Съвременна ли е информацията в учебниците.
( в процес на допълване...)
без медия не може :
да не забравим да поставим въпроси и към идеите, които са представени като решение на проблемите за остарялата система...
Няма коментари:
Публикуване на коментар